Dag 6, 7 en 8

2 november 2019 - Hamurana, Nieuw-Zeeland

31-10
Vandaag verlaten we de camping om naar Tauranga te reizen. Het blijft ons verbazen wat een afwisselend land dit is, de ene keer wanen we ons in Nederland, dan in Frankrijk en plots staan we in de jungle tenminste het lijkt op de jungle. We hebben een mooie camping gevonden waar we 2 dagen zullen verblijven. Eerst hebben we genoten van de zon onder genot van een drankje, vervolgens hebben we gegeten en toen is onze ontdekkingstocht begonnen naar de watervallen. En de Glowworms  deel 2. Na 2 keer de verkeerde kant opgelopen te hebben vonden we de juiste route waar we een prachtige waterval zagen. De zoektocht naar de glowworms hebben we echter gestaakt aangezien we deze grot niet konden vinden. Waarschijnlijk zijn we hier meerdere keren bij langs  gelopen zonder dat we dit door hebben gehad.

DSCN3807DSCN3811DSCN4097

01-11
Vandaag is het zo ver, we gaan naar de Hobbit dit stond hoog op mijn to do list. Hier aangekomen leek het wederom dat China was uitgelopen.. Wat zijn hier veel chinezen zeg. Maar goed dat mocht de pret niet drukken. Wat een mooi gezicht was dit, tevens merkten we toen pas wat voor gezichtsbedrog er in de films zitten. Er waren hier veel Hobbit huisjes te zien waar binnen in simpel weg 1 meter ruimte met niets er in. Maar dat maakte het niet minder mooi. Tijdens deze tocht hebben we Hobbit bier mogen proeven, kwamen we tot de conclusie dat ze zelfs bomen na kunnen maken met staal en siliconen + plastic wat echt leek.

DSCN3870DSCN3868DSCN3899DSCN3905

Na de Hobbit bezocht te hebben gingen we naar Tauranga. Hier zouden we de stille vulkaan Mount Mauganui Bekijken en beklimmen. Dit was een prachtig gezicht. Helaas pakten we de verkeerde route en hebben we letterlijk een rondje vulkaan gelopen in plaats van de overheen. De tijd drong dus de vulkaan beklimmen werd niet wat. Wat wel super tof was, was ook hier de blauwe zee en witte stranden. Het water was zo helder dat we van ver af de bodem nog konden zien. Het is dat we beter wisten anders hadden we het gevoel dat we op het eiland van expeditie Robbison stonden. Na een lekker kopje ijskoffie vertrokken we weer naar de camping

DSCN4056DSCN4074DSCN4057DSCN4055

02-11
Vandaag gaan we naar Rotorua een vulkanisch dorp met geisers en blubberende modder. We treffen hier een mooie camping aan een helder meer met uitzicht op een berg midden in het meer. We zijn na dat ma en Herman de camper op de camping hebben geïnstalleerd vertrokken naar Te Whakarewarewa (probeer dat eens uit te spreken) Thermal Reserve Te Puia. Elk uur spoot de geiser kokend water omhoog tot wel 30 meter. De modderpoelen waren ook wel een bijzonder gezicht maar ook wel degelijk een bijzonder geluid. De geur die hier hing was wel wat minder, dit rook in eerste instantie naar popcorn wat nog niet zo erg was, later kwam de lucht van rotte eieren (nou niet echt het meest lekkere geurtje). Tevens hebben we hier een show bij gewoond van de Mouri gemeenschap. Hier voerden ze de Huka dans op wat best indruk heeft gemaakt. Zelfs Arjan heeft zich laten verleiden om deze dans op het podium uit te voeren. In dit park waren de zeldzame vogels de Kiwi te bewonderen. Deze vogels zijn een uitstervend ras. Persoonlijk had ik een klein vogeltje verwacht. Deze verwachting werd al snel anders toen bleek dat de kiwi ongeveer de grote heeft van een kip! Aangezien dit beest ook aardig mensen schuw was heb ik hier dan ook een foto van google onder geplaatst.

DSCN4781DSCN4734DSCN480137b0c7736bc24d53ac31928febd36bc9DSCN4719

1. Eef:
    2 november 2019
    Wat een geweldig reis verslag ik lees wel dat jullie super genieten . Blijf lekker genieten samen , wij zijn niet jaloers hoor.😍😍😍
  2. Jolanda Snel:
    2 november 2019
    Net wat Eef schrijft wat een mooi reisverslag en wat zullen jullie genieten van alles wat jullie mee maken. Geweldig 🌝🌝🌟🌟
  3. Paulien:
    2 november 2019
    Erg leuk om zo meegenomen te worden in jullie reis!!
  4. Jannette:
    2 november 2019
    Zo fijn dat wij jullie reis mogen meebeleven. Blijf lekker genieten met z'n allen en ik zit met spanning te wachten op jullie volgende verslag. Heel veel plezier verder met z'n allen.
  5. Yvonne:
    2 november 2019
    wat een geweldig mooi reisverslag geniet er maar lekker van samen
  6. Theo:
    2 november 2019
    Het is zo fijn om jullie avonturen mee mogen te maken via dit reisverslag . En zo zie je maar weer alles wat in een film is niet echt . Heel veel plezier nog en geniet ze .
  7. Kimberly De Lange:
    2 november 2019
    Leuk om te zien jullie op deze pagina, en leuk om te volgen... 💋 Gr Ronnie Miranda Kimberly en Esmee 👍
  8. Gerrit:
    2 november 2019
    Super mooi om zo mee te lezen en te kijken wat jullie allemaal beleven. Heel veel plezier nog❤
  9. Femmy:
    4 november 2019
    Wat Super mooi!! Echt een belevenis blijf genieten met zn allen😘❤❤