Dag 16, 17, 18 en 19

13 november 2019 - Kingston, Nieuw-Zeeland

10-11
Vandaag reizen we naar Westport, hier zou onderanderen een grote zeehonden kolonie te zien zijn. Dit was ook het geval echter moesten we goed kijken aangezien de zeehonden verdacht veel leken op de stenen die op het strand lagen. Tevens zouden hier ook pinguïns zijn echter hebben we deze helaas niet gezien. Hierna vervolgden we de reis naar Punakaiki, onderweg kwamen we een klein local marktje tegen waar we een kort bezoekje hebben gebracht, het stortregende namelijk! Hier spraken we een local die ons heeft voorzien van goede informatie over wat wel en wat niet te doen. Hier hebben we veel aan gehad.

Eenmaal in Punakaiki aangekomen zagen we de pancake rocks. De naam zegt het al de rotsen lijken letterlijk op grote stapels pannenkoeken. Hier waren  ook blowholes te zien maar het was helaas eb toen we hier kwamen dus de blowholes hebben we gemist. Aangezien het vrijwel de hele dag heeft geregend besloten we om nog een stuk te rijden naar Hokitika, dit is een klein plaatje niet heel ver van de Franz Josef gletsjer af.

DSCN6085DSCN6114

11-11
Na een regenachtige nacht, zetten we onze reis verder naar de Franz Josef gletsjer. Hier aangekomen moesten we nog een stuk lopen, op het moment dat we wouden gaan, begon het heel hard te hagelen dus hebben we even de bui afgewacht, tenminste dat dachten we. Onderweg begon het namelijk te stortregenen dat zelfs de dure regenjassen van ma en Herman niet meer waterdicht waren. Maar het was het waard. Wat een prachtig mooi gezicht was dit. Het blauwe ijs, en op dat moment nog de wolken er om heen, die na een poosje wat weg trokken waarna we zagen dat er nog veel meer besneeuwde bergtoppen er naast lagen. Wat wel confronterend was om te zien, was hoe ver de gletsjer was gekrompen in iets meer dan 100 jaar. Ik gok dat dit 1,5 km is. Na dat we weer bij de camper aan kwamen en droge kleren hebben aangetrokken besloten we het dorpje in te gaan en hier een camping te vinden. Het weer klaarde wat op, de zon kwam er zelfs door! Echter aan het einde van de avond begon het weer kei hard te regenen en te hagelen, en wie moest daar nou door heen om weer bij de camper te komen? Juist je raad het vast al, ik (Kirsten)

DSCN6178DSCN6184IMG_2573IMG_2574

12-11
Al vroeg werden we gewekt, vanaf de camping waren de bergtoppen te zien met geen wolkje er om heen. Super om te zien! Vandaag zouden we naar de Fox gletsjer gaan, echter had Arjan last van zijn voet en voelde ma zich niet lekker dus besloten we verder te rijden richting Queenstown. Onderweg kwamen we verschillende uitkijk punten tegen, waaronder: een mossy forest, watervallen, uitkijk punten op zee en wederom weer een zeehonden kolonie. Overigens vervelen we ons onderweg nooit, er is hier zo veel moois te zien dat elke 5 minuten anders is. Tevens zijn we ook erg druk met zwaaien naar andere Jucy campers (het stond in de folder dat dit gebruikelijk is dus dan doen we dat maar). Rond 16;00 vonden we een camping met wederom weer prachtig uitzicht, een helder blauw meer met besneeuwde bergtoppen op de achtergrond.
 IMG_2584

DSCN6241DSCN6223IMG_0710

13-11
Vandaag zijn we naar Queenstown getrokken. Ook hier troffen we onderweg mooie uitkijk punten! Eenmaal in Queenstown aangekomen troffen we een gezellig klein stadje. Hier hebben we de beste hamburger van de wereld gegeten (geen grapje) en heerlijk was die!!! Hier hebben we een poging gedaan om te shoppen winkel in winkel uit, of te wel kijken kijken niet kopen. Vandaag hadden we weer veel regen. Maar dat mocht de pret wederom niet drukken. We hebben een camping gevonden in kingston om de reis naar de Milford sounds wat korter te maken.

IMG_2599DSCN6286IMG_0719IMG_0731 IMG_0728

1. Mamsie:
    13 november 2019
    Wat beleven wij veel met ons vieren.
    Kirsten je kan het prachtig verwoorden. xxxxx
  2. Angelique Kwakman:
    13 november 2019
    Leuk om je/jullie zo een beetje te kunnen volgen. Wat een fantastische reis maken jullie. Veel plezier nog.
    Groetjes
  3. Jolanda Snel:
    14 november 2019
    Kisten en de rest ik vindt het top om jullie zo te volgen. Heeeeeeel veeeeel reis plezier nog allemaal. 🤗🤗🤗🤗🤗👍👍👍
  4. Jannette:
    15 november 2019
    Wat weer mooi dat jij ons op de hoogte houdt van deze prachtige reis.
  5. Eef:
    15 november 2019
    Weer een super mooi verhaal en foto's.