Dag 9, 10 en 11

5 november 2019 - Woodville, Nieuw-Zeeland

03-11
Vandaag stond het national park Wai-O-Taupo op de planning. We hadden verwacht dat dit op het park van gisteren zou lijken echter werd dit gelukkig niet bevestigd. Hier waren wel blubberende modderpoelen te zien maar dan een stuk groter als bij het vorige park. Hier waren grote en brede kraters ontstaan. De lucht die hier hing was echter een stuk erger dan bij het andere park. Hier hing constant een rotte eieren lucht, en ik kan je vertellen dit went niet! Wat we hier zagen is echter bijna niet te beschrijven (gelukkig hebben we de foto’s). Verschillende meren met diverse kleuren die ontstaan zijn door mineralen die afbreken door het contact met zuurstof. Na dit park zijn we naar een grote modderpoel gereden wat dicht bij het national park lag. Hierna vervolgde onze reis naar de steamy waterval. Er kwam dan geen stoom van af (wel een mooie waterval om te zien) maar we hebben wel in het water gezwommen, wat een bizare ervaring was aangezien het water ongeveer 40 graden was. Van afkoelen was echter geen sprake aangezien het hier tussen de 26/28 graden een geen zuchtje wind.

IMG_2451IMG_2447IMG_2445IMG_2448

04-11
We vertrokken een dag eerder als gepland naar Cape Kidnappers om hier de Jan van Gent vogels te kunnen zien. Eerst hebben de we Huka Falls in Taupo bekeken. Door deze waterval gaat echt super veel water per seconde (5 olympische zwembaden per seconde). De planning was om hierna naar de besneeuwde vulkaan te gaan, echter kwamen we tot de conclusie dat dit ver omrijden was om hier vervolgens alleen naar te kunnen kijken (wandeltocht duurt 8 uur omhoog en 8 uur naar beneden). Dus we besloten om hier van een afstand naar te kijken en foto’s  van te maken. Inmiddels was het zo dusdanig warm onderweg dat het astvalt aan het smelten was. Tijdens een tussenstop stuiten we plots op een grotere waterval, de natuur blijft ons verbazen hier. Na een poosje rijden kwamen we aan bij de Cape Kidnappers waar we een camping vonden aan de zee!

IMG_2488IMG_2493
 2dc10bc5-4637-489f-9add-87dcf7e72f83IMG_2503

05-11
Vandaag ging de wekker vroeg want we zouden met een bus naar de Cape Kidnappers om hier de Jan van Genten te zien. De tocht was heel bijzonder, over de kaap naar het nestel gebied van de Jan van Genten. Het uitzicht was Manjefiek, mede hierom zijn we ook een keer gestopt om foto’s te kunnen maken. Vervolgens gingen we verder naar het gebied van de Jan van Gent vogels. Ik hoor ma nog zo zeggen; ‘We hebben toch wel de goede tour geboekt, dit is helemaal niet wat in de folder stond’. Nog geen halve minuut later draaien we de bocht om en waren er honderden vogels te zien. Wat een grote fascinerende vogels zijn dit zeg.  Na de tour had Herman besloten om in de zee te zwemmen. Het water is nou niet bepaald warm en ook de stroming hield mij tegen om er in te gaan. Echter na de lunch bedacht ik me dat dit nog wel eens de laatste keer zou kunnen zijn dat ik in Nieuw-Zeeland in de zee zou kunnen zwemmen. Dit omdat we donderdag de boot pakken naar het Zuidereiland waar het aanzienlijk kouder is dan hier op het Noordereiland. Dus ik besloot alsnog te gaan zwemmen, ma ging met me mee 😊! Hierna zijn we vertrokken we naar Ashhurst om morgen onze tocht richting Wellington te vervolgen. Hier stappen we donderdag op de boot.

IMG_2499IMG_2497image0

1. Eef:
    5 november 2019
    Gewéldige foto's bijzonder mooi.
  2. Jannette:
    5 november 2019
    Zo wat mooi daar, en wat een kleuren prachtig.
  3. Roely:
    5 november 2019
    Prachtig. En was het water warm genoeg voor Joke?? Ha ha. Geniet lekker verder.
  4. Paulien:
    Prachtig!
  5. Yvonne:
    5 november 2019
    wat geweldig mooi is het daar geniet er maar lekker van met zijn alleen
  6. Jolanda Snel:
    8 november 2019
    Wauw wat een belevenis allemaal super.