Dag 4 en 5

30 oktober 2019 - Brynderwyn, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 29 oktober.

Vandaag hebben we de campers opgehaald, hierna zouden we naar de bay of island rijden, echter hebben we dit niet gehaald omdat het ophalen van de campers en het doen van de boodschappen wat meer tijd in beslag namen dan verwacht. We zijn toen naar beach Uretiti gereden. Hier troffen we een leuke camping met een groot pluspunt binnen 1 minuut stonden we op het strand! Een super mooie omgeving was hier te zien, echter hebben we hier maar kort van kunnen genieten aangezien het al snel donker werd.  Na vandaag kwamen we tot de conclusie dat de planning toch wat bijgesteld moest worden.. Er moest wat afvallen, de keuze was toen Cape Reinga geworden (het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland) dit was simpelweg te ver rijden. Het rijden neemt hier wat meer tijd in beslag dan in eerste instantie verwacht, dit is natuurlijk geen ramp want er is genoeg te zien onderweg!

Woensdag 30 oktober.
Heerlijk geslapen vannacht iedereen heeft toch nog wel last van de 12 uur tijdsverschil. Dit resulteerde er dan ook in dat vanochtend om 06:30 mijn ogen los gingen (iedereen die mij een beetje kent weet dat ik alles ben halve een ochtendmens, maar schijnbaar kan ik toch uit mijzelf vroeg wakker worden). Na een ontbijtje zijn we vertrokken naar de Waipua cave, hier waren clow wormes te zien. Na een kleine wandeling kwamen we een donkere grot binnen. In eerste instantie dachten we dat hier niets wat te zien en dat we verkeerd zaten. Echter toen we onze hoofdlampjes uitdeden leek het net alsof we onder een grote sterrenhemel stonden. Prachtig om te zien! Helaas niet op de foto te krijgen, dus ik heb een foto van google er in geplakt om een beeld te krijgen. Hierna vertrokken we naar de Bay of Island. Hier was een prachtige omgeving te zien. Blauwe heldere zee, witte stranden en verschillende eilanden. Kortom een paradijs!