Dag 28, 29, 30 en 31

25 november 2019 - Melbourne Airport, Australië

22-11
Op naar Akaroa waar we zouden genieten van het mooie weer. En dat was het op de dag dat we aan kwamen! We wisten in eerste instantie nog niet zeker of we hier zouden blijven of dat we verder zouden gaan naar een ander strand. Echter bleek dit een gezellig maar klein dorpje te zijn met verschillende gezellige barretjes! We besloten dan ook hier te blijven en hebben het rustig aan gedaan. Ik heb me nog even verdiept in het zwemmen met de hector dolfijnen helaas wou niemand mee (Arjan en ma zijn zeeziek, Herman had geen interesse). Aangezien ik het niet zag zitten om alleen te gaan heb ik dit maar gestaakt. In de avond zijn we gezellig uit eten gegaan ma en Herman genoten van een heerlijke visschotel (zie foto). Toen we terug liepen naar de camping genoten we van een prachtige zonsondergang

IMG_2839[1695]IMG_2844IMG_2843

23-11
Aangezien ik toch niet met dolfijnen ging zwemmen en Christchurch ons ook wel erg leuk leek vertrokken we naar Christchurch. We hadden een camping opgezocht dicht bij het strand, en dit was inderdaad op 400 meter afstand. We besloten een Uber te nemen naar de stad waar we nog wat souvenir winkeltjes hebben bezocht. En waar we (kon niet missen) in een pub belanden! We besloten bij een foodmarket te gaan eten waar we ons hebben laten verassen door een Grieks tentje. Wat ons opviel was dat ze nog erg veel aan het bouwen waren, dit is ook niet zo raar aangezien in 2011 hier een heftige aardbeving is geweest wat de hele stad heeft verwoest (tussen 2011 en 2019 zijn er nog een aantal kleine aardbevingen geweest). De Uber taxi chauffeur vertelde ons dat ze ongeveer 40% van de stad in de oude staat hebben herbouwd.

IMG_2856[1693]

24-11
Vanochtend begon het wat regenachtig en niet echt warm, we begonnen na het ontbijt dan ook al wat in te pakken, tot in de middag.. Toen werd het echt warm! De app gaf aan dat het 26 graden was maar dit voelde in de zon wel als ruim boven de 30. We besloten dan ook in de ochtend de stad in te gaan, aangezien ik nog graag een trui wou van Nieuw-Zeeland, maar vanzelfsprekend vond ik deze niet. We zijn weer naar de camping vertrokken waar we besloten om in de zee te zwemmen, het was in eerste instantie best fris maar hierna was het heerlijk. Arjan had besloten niet mee te gaan, hij ging tenslotte toch niet zwemmen. Terug bij de camping besloten we te douchen waarna we weer vertrokken naar de pub en nu komt het: Ik mocht de pub niet in omdat ik geen paspoort bij me had en onder de 25 was, tot dat deze beste man hoorde dat we een gezin waren... We mochten ineens door lopen, blijft bijzonder maar goed, we waren binnen. Nadat we hier een hapje en een drankje genuttigd hebben besloten we te poolen.

25-11
Aan al het leuks komt een einde zeggen ze dan, maar wat mij betreft had aan dit avontuur nog lang geen einde hoeven te komen. We namen afscheid van onze parel de groene Jucy wat voor 29 dagen ons huis op wielen is geweest. Nog 1 ritje naar Christchurch om te ontbijten en dan ons vertrouwde busje afzetten. Dit inleveren ging erg snel, waarna we de shuttle namen naar het vliegveld. De vlucht naar Melbourne verliep prima. Nu ik dit schrijf zitten we te wachten tot we het vliegtuig in kunnen op naar Doha, om onze reis te vervolgen naar Amsterdam, waar we om 13:15 (als het goed is) Nederlandse tijd landen :).

63953B27-3868-4941-BEDF-B17FC844784AIMG_2898 (bye bye New-Zealand)

1. Jannette:
    25 november 2019
    Goede terugreis en bedankt voor de mooie verhalen.
  2. Janna:
    25 november 2019
    Goede terugreis gewenst! en we hebben genoten van je reis verslag , erg mooi!
    Komende dagen lekker bijkomen van alles
  3. Dynie:
    25 november 2019
    Behouden thuiskomst gewenst en wat was het leuk zo langs de zijlijn jullie avontuur mee te lezen. Binnenkort horen we graag jullie verhalen in het eggie!