Dag 1, 2 en 3

28 oktober 2019 - Auckland International Airport, Nieuw-Zeeland

Vandaag was het dan zo ver, de reis waar we zo lang naar toe hebben geleefd gaat beginnen!!

pa en ma hebben ons naar station Ommen gebracht waar tot onze verbazing Goofy ons te gemoed kwam lopen, met daar daar achteraan Stefan en Simone om ons uit te zwaaien, wat overigens een super lief gebaar was! De trein vertrok op tijd geen blaadjes op het spoor oid. wat eventueel vertraging zou kunnen opleveren. Dit betekende dus dat we ruim op tijd op schiphol aankwamen waarna onze lange vlucht zou beginnen. Echter moest Joke nog gefolieerd worden, en Kirsten haar handbagage werd nog even gecheckt op verboden smokkel waar (gelukkig was alles goed).

Door het iets wat lange boarden liepen we wat vertraging op wat gelukkig geen verdere hinder betekende voor de reis naar Doha Qatar en de overstap. Na ruim 7 uur kwamen we hier aan, hierna volgde de overstap naar een ander vliegtuig om uiteindelijk te vliegen naar Auckland Nieuw-Zeeland, echter liepen we hier vertraging op door dat er wat mis was met het koelsysteem van het vliegtuig, dit was ook te merken... Het was 31 graden buiten, veel mensen in een vliegtuig gepropt en een blaassysteem die alleen warme lucht blaast.. Geloof me er zijn betere omstandigheden op dat moment! Dit hebben ze na 45 min opgelost, tot grote opluchting van iedereen! Deze vlucht duurde 16 uur en 45 min. Dit is een erg lange zit, de tijd kroop voorbij maar gelukkig waren er genoeg leuke films aan boord en werden we goed verzorgd door het luchtpersoneel.

9f55376c-c9a6-42da-8f7c-8bba18233788

28-10 om 05:30 lokale tijd landen we dan eindelijk op Auckland. Hierna volgde er een procedure wat bij vele bekend is bij de Border security. We moesten een kaart invullen, Arjan en ik werden bevraagd wat we gingen doen, in welk hotel we verbleven en waar we de campers gehuurd harden. Natuurlijk hadden we hier antwoord op dus dat was gelukkig geen enkel probleem. Dan het feit dat we allemaal wandelschoenen hadden mee genomen. Iedereen werd gecheckt behalve Herman. Wat daar de reden van is, is nog niet bekend (wellicht dat hij een onschuldige blik had op dat moment en wij niet). Schoenen gecheckt, tas door de scan en toen was alles oke! Op naar de bus naar het hotel. Echter liep er eerst nog een hond langs de tassen die overigens niet gefotografeerd mocht worden. Hierna de bus in en op naar het hotel waar een heerlijk ontbijt ons te wachten stond, het was inmiddels al 07:30. Snel douchen en aanschuiven maar.

Hierna zijn we vertrokken naar Auckland. Hier hebben we de haven bezichtigd, de harbour brigde wat overigens later via de sky tower (328 meter hoog) veel duidelijker te zien was, hierna nog even wat gegeten en een biertje gedronken op de mooie vakantie.

Nu nog even rustig aan doen en wennen aan het tijdsverschil, we leven hier namelijk 12 uur verder. Morgen halen we de campers op en dan kan het rondtrekken beginnen.
IMG_2293IMG_2292

IMG_2305

Groetjes van ons :)!

1. Roely:
    28 oktober 2019
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Nu volop genieten van deze bijzondere vakantie. Lieve groet.
  2. Eef:
    28 oktober 2019
    Blij dat jullie reis goed is verlopen nu lekker gaan genieten. Heel veel camper plezier.
  3. Jannette:
    28 oktober 2019
    Zo dat was een lange reis. En nu genieten van jullie rondreis in de campers.
  4. Kuna:
    28 oktober 2019
    Jaaaaa jullie zijn er , nu genieten samen
  5. Jolanda Snel:
    28 oktober 2019
    Wat fijn dat jullie zijn aangekomen van een zeer lange vlucht. Nu heerlijk genieten van alles en elkaar.
  6. Sharon:
    28 oktober 2019
    Geniet er van!! Heel veel plezier
  7. Marjan:
    Heel veel plezier
  8. Paulien:
    28 oktober 2019
    GENIETEN MAAR .. HAVE FUN!
  9. Yvonne:
    28 oktober 2019
    Gaan jullie maar lekker genieten en heel veel plezier
  10. Arnout en Mirella:
    28 oktober 2019
    Genieten met elkaar... heel veel plezier en natuurlijk een mooie reis gewenst! Leuk verhaal wordt het zo... en wij maar klagen over 1 uurtje tijdverschil.. hihi
  11. Femmy:
    Genieten Super gaaf!!❤❤
  12. Henriette Mijnheer:
    28 oktober 2019
    Veel plezier samen maak er wat moois van❤